Velkommen i Rudkøbing Sejlklub

Rudkøbing Sejlklub er stiftet i 1926. Klubben er medlem af Dansk Sejlunion.

Her kan du læse og downloade klubbens vedtægter.

Klubben er i gang året rundt. Aktiviteterne omfatter bl. a. kapsejlads, tursejlads, junior-afdeling med optimist-sejlads, sejler-uddannelse, foredrags-aftener plus masser af selskabeligt samvær i havneområdet. Blandt årets festlige højdepunkter er også standerhejsningsfest i april og standerstrygningfest i november. En sangbog med egne klub-sange er i høj grad med til at skabe godt samvær og højt humør.

Rudkøbing Sejlklub ejer et moderne klubhus indrettet af medlemmerne i 1989. I 1998 er faciliteterne udvidet med et 90 kvm. stort jollehus opført af klubbens medlemmer.

Rudkøbing Sejlklub har i sejlerkredse landet over ry for at være en dygtig arrangør af nationale og internationale sejlsports-stævner. I 1996 var klubben for eksempel vært for VM i Nordisk Folkebåd og i 1997 for DM og NM for bådtypen X-99.

Klubben disponerer over en del optimistjoller, 2 piratjoller og en ledsagebåd.

Hvis du har lyst til en sejltur i jolle eller kølbåd, kan vi også arrangere det.

Hver onsdag i sæsonen er der kl. 19.00 start på kapsejlads. Dysten kan iagttages fra land og kæmpes på klubbens trekantbane udlagt i farvandet mellem Langeland og Strynø. Efter sejladsen diskuteres præstationerne over en kop kaffe med brød i klubhuset. Sæsonen afsluttes med præmieoverrækkelse.
I sensommeren afholder Rudkøbing Sejlklub klubmesterskab hvor også fremmede både er inviteret. (Rudkøbing Sejlklubs Hovedkapsejlads).

De fleste klubmedlemmer har egen sejlbåd eller motorbåd. Bådejer eller ikke
: alle sejl-interesserede er velkomne i Rudkøbing Sejlklub!