Hovedkapsejlads 2012

Hovedkapsejladsen blev i år afviklet anderledes end i tidligere år, hvor bådene havde individuel starttid korrigeret efter måltal og hvor vinderen derfor var første båd i mål. I år blev bådene fordelt på 3 løb og i 2 starter.

Hovedkapsejladsen lørdag den 15. september blev afviklet i frisk vind fra sydvest. 11 deltagere mødte frem til start.

Der blev indgivet en protest, som førte til, at Bianca 111 "Satin" blev diskvalificeret, fordi den havde overset og derfor ikke fik respekteret den 1. grønne bøje ved 2. banegennemsejling.

Overaltvinder blev "Petrulla" fra Ærø Sejlforening bare 10 sekunder foran "Petí" i korrigeret tid. Balu blev nr. 3.
Resultat Hovedkapsejlads 2012